Er dient een nieuwe schoolraad samengesteld te worden met bijhorend een nieuw huishoudelijk reglement.
Het reglement in bijlage werd goedgekeurd door de nieuwe leden:
Mevrouw Ann Bailleux, voorzitter
Mevrouw Erika Tritsmans, secretaris
De heer Joeri Crombez, vertegenwoordiger ouders
Mevrouw Lucie Coppin, vertegenwoordiger leerkrachten
Uittreksel Participatiedecreet
De werking van de schoolraad wordt geregeld in een huishoudelijk reglement.
Het huishoudelijk reglement bepaalt ten minste:
1° het aantal mandaten per geleding;
2° de wijze waarop nieuwe leden tijdens de mandaatperiode kunnen toetreden tot de schoolraad en de redenen en de wijze waarop mandaten vervroegd beëindigd kunnen worden;
3° de wijze waarop ervaringsdeskundigen en experten bij de werkzaamheden van de schoolraad kunnen betrokken worden;
4° de wijze van bijeenroeping en de vergaderfrequentie;
5° het tijdstip en de wijze waarop de agenda en de bijbehorende documenten worden bezorgd aan de leden van de schoolraad en aan de pedagogische raad, de leerlingenraad en de ouderraad;
6° de taken van de voorzitter;
7° de wijze van besluitvorming, inzonderheid de aanwezigheidsquota en de stemverhoudingen;
8° de wijze waarop de communicatie- en informatieplicht gerealiseerd wordt;
9° de modaliteiten rond het afzien van het recht op overleg;
10° de vakantieperiodes die de termijn schorsen waarbinnen het advies zoals vermeld in artikel 18 moet beantwoord worden en waarbinnen het overleg in de schoolraad dient plaats te vinden als vermeld in artikel 22, derde lid.
art 1 - Het huishoudelijk reglement van de schoolraad 2025-2029, bijgevoegd in bijlage, wordt goedgekeurd.